Jak je na tom česká letecká doprava balíků?

Přeprava zásilky s pomocí letadla není v Česku příliš rozšířená. I přesto ale patří mezi nenahraditelné součásti moderního obchodu.
I když se na první pohled jeví jako nejlepší způsob mezinárodní přepravy, letecká doprava ve skutečnosti není tak využívaná. Jak to tom je doopravdy? O tom si povíme v následujících řádcích.
Letecká doprava má jen malý podíl
Díky obchodním dohodám mezi státy je takřka po celé Evropě dostupné vše, na co si vzpomeneme. Na severu koupíme banány i jiné ovoce, které se tu nepěstuje. Máme dostatek masa i zeleniny. Mezinárodní přeprava je díky tomu na vzestupu. Mohli byste si říct, že z toho těží především letecké společnosti. Opak je ale pravdou.
Pokud se podíváme do USA, tak tam podíl letecké dopravy činí pouhých 1,5 procenta. U nás jsou tato čísla o něco vyšší. Může za to především naše poloha a potřeba rychlého dovozu některého zboží na velkou dálku. To ale nic nemění na tom, že náklady na dopravu jsou stále poměrně vysoké. Mezinárodní přeprava zásilek tak v mnoha případech spoléhá na rychlé vlaky nebo klasickou silniční přepravu.
Letištím vládne Praha
Asi vás nepřekvapí, že největší podíl na celkovém obejmu letecky přepravovaného nákladu má Letiště Václava Havla Praha. Celkový podíl činí 91 procent. Ostatní, menší letiště, která se v Česku nacházejí, se tedy na celkovém importu a exportu podílejí jen velmi málo.
V naší zemi ale stále platí, že převládá silniční a železniční doprava. Přeprava zásilky uvnitř Česka probíhá za pomoci silničních prostředků, u větších nákladů s pomocí vlaků. Nemá cenu sahat po něčem jiném. Silniční infrastruktura je poměrně dobrá, stejně tak jako železnice. Pokud tedy nepůjde o něco speciálního, leteckou přepravu na svůj balík objednávat nemusíte. Bylo by to sice rychlejší a v mnohém i pohodlnější, výrazně se vám to ale prodraží.